Ana içeriğe atla

on nisan '19

bugün de buradayım. şimdi buradayım. nerede olduğumu kendime soruyorum bazen, sormadığım zaman kendimi yitiriyorum. aklım da burada. aklın aydınlık yangını olarak, şimdi ben burada bunu yazıyorum.

sabah, sohrab'ın bir şiirini gördüm, ansızın çıktı karşıma, kendimi tutmasam ağlayacaktım. tuttum mu bilmiyorum. pek az şey biliyorum şimdi. evet "şimdi buradayım", çünkü kendimi bulmalıyım.

sonra bir şiir kitabı aldım ve ilk sayfasına karaladım:

"Dün güncelerimi okutmuştum, bugün çıplaktım. Aklımı soyunup atmaya hazırdım ve korkuyordum.

Hemen her şeyi hem istiyordum, hem de korkuyordum galiba."

dün de buradaydım, ama şimdi bugünü yazıyorum. bugün keder elimi kesiyor sanırım, bugün zaman aklımı kesiyor sanıyorum, ben bugün korkuyorum.

bilemek zordur yarını bugünden ve bu yüzden dünün bıçakları üzerine yazıyorum.

"şiire eriyorum yüzünün mavi aydınlığında"- yazmıştım bir başka şiir kitabının arkasına, hiç yayınlanmamış bir şiirden bir dizeymiş gibi- hiç bir şiirim yayınlamadı zaten benim- ben şiir de yazmam (yazmam deyince yalancı bir kibir gibi kaldı orada, yazamam)

belki de buradayım. fenerim elimde kendimi arıyorum. karanlığın şavkı aklımın duvarlarını yalıyor ve başka da bir şarkısı yoktur kendi hapishanemin.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kederli bir öğleden önce.

Adamın biri bir gün evden bakkala gitmek için sabah 7:47’de çıktı. Her şey yolunda gitse, ekmeğini alıp herhalde 8:05, bilemedin 8:15’te evde olacaktı. Olmadı. Eve döndüğünde saat gece on ikiyi çoktan geçmişti. Bakkaldan eve niye böylece geç döndüğünü de konu komşudan kimse merak etmedi. Kimse farkına bile varmadı, ama yine de o gün Nitat İnibat bakkaldan evine üç dakikalık yolu on altı, on yedi saatte dönebildi. Nitat bey, sabah kalktı, çayın suyunu koydu, üstüne dem attı, rahmetli babasından öğrendiği üzere iki parmak suyla soğuk demlemesini yaptı. Neyse ki daima temkinli bir adam olduğundan, evden çıkarken her ne olursa olsun ocağın altını kapatırdı. Yine kapattı. Pijamasının üstüne ceketini giydi. Cebine üç beş kuruş para aldı, bir de kimliğini aldı. Acaba fazla mı temkinliydi, ya da eve biraz geç ve zor döneceği içine mi doğmuştu? Yoksa Nitat beyin bu hazırlığının nedeni en başından ne yapacağını biliyor olması mıydı? Nitat bey ne yaptı? Kararlı adımlarla bakkala yürüdü. Kimsenin

Bir yenilgi hikâyesi.

" Kaybedince daha çok seveceksin. " Bu babalar gününde, babamı yitirdikten sonra ilk babalar günümde; sosyal medyada babamın bir fotoğrafıyla bereber, şu satırlarla başlayan kısacık bir yazı paylaşmıştım: " Bir kimsenin değerini, aslında ancak yokluğunda anlayabiliyoruz, demişti bir misafirim geçen gün. Öyleymiş. 11 mayıstan beri her gün, saat 02:59’dan itibaren her dakika, hemşire “gelin” diye çağırdığından beri her an bunu santim santim, milim milim anladım ve yine de bunu bir yerde idrak edemiyorum herhalde. " 12 ağustos akşamı, uzunca bir aranın ardından yine tribündeydim. Aranın nedeni de babamdı zaten, onun grip bile olmaması lazımdı, biz de elimizden geldiğince dikkat etmiştik. Pek tabii, keşke babam burada olsaydı da tribünlere hiç dönemeseydim. Elden ne gelir, takdiri ilahi gerçekleşmişti işte. Babam vefat etmişti ve ben tribündeydim. Altay hikâyemin tam içinde değildi babam, ben babadan oğula taraftar değilim, babam benim çocukluğumda futbolla tamamen ilgi

sürgününü yitiren bir şairin ardından.

ey en eski kuytulara saklanan çocuk sevgilerinin aleniliği, en derin kuyuların karıncalanan karanlığı, ses uyumları, bıçaklar ve bütün balkonlar; bir şairin arkasından ne kalır? ey en büyük adamların ayakkabıları, koca binaların camekanları, en derin korkulardan fışkıran öfke, kulak aşinalığı, kılıçlar ve bütün kadınlar; bir şairin arkasından kim kalır? kendi makus talihini makaslarla kesen terzilerdir şairler ve hep büyük konuşur, her zaman büyük ölürler. *